Hier der letzte Agee-Werbe-Videoclip mit Dank an Diane aus Kanada, die ihn gefunden hat zusammen mit einem interessanten Artikel, der die Diskussion zusammenfasst, die sich gleich nach seit der Erstausstrahlung entwickelt hat. Am 9. September 2010 vorgestellt und hochgeladen, verzeichnet YouTube bereits wenige Tage später schon mehr als 400000 Zugriffe (bis heute mehr als 1 320 000 Zugriffe), Nissan scheint irgendetwas richtig gemacht zu haben als sie für ihr neues Produkt, ein elektrisches Auto, auf Agee statt auf Lance Armstrong gesetzt haben, auch wenn dies nicht alle so sehen...-
Thanks again to Diane from Canada here the latest Agee commercial which was uploaded on 9 September 2010 on YouTube , and with more than 400 000 views within only a few days immediately a real hit (more than 1,320 000 times accessed by now). By the way, the product, an electrical car and the message delivered by Agee seem to have raised quite some discussions...
However, it seems that Nissan was quite right when they contracted Agee instead of Lance Armstrong...
Und hier die Krönung: Nissan, schlau wie sie sind haben gleich auch noch ein weiteres Video hochgeladen zusammen mit einer neuen Facebookseite, das die Dreharbeiten zum Clip zeigt...-
And on top of it: Nissan, smart as they are, uploaded even another video on a new Facebook page showing the shooting of the clip ... -
"Last Thursday we debuted “Polar Bear” the new Nissan LEAF commercial featuring the world’s first mass market, affordable zero-emission 100-percent electric vehicle, the Nissan LEAF...and a polar bear named “Agee.” Now take a look as we share a behind the scenes look at how the spot was filmed and learn more about the inspirations behind the ad."
The Making of Nissan LEAF....
The Making of Nissan LEAF....
On a more personal note, I am pretty sure that Agee knows well where she belongs too...
Sources, related articles & photos:
- Nissan Leaf Video-Clip on youtube
- The Making of Nissan Leaf video clip
- Wow! Watch the Nissan Leaf’s provocative, irreverent polar bear ad, which markets global warming/Climate Progress 11.09.2010
- Nissan Leaf replaces Neil Armstrong with bear/CNet News 09.09.2010
- “The Nissan Leaf global warming hard sell"/Andrew Leonard -Salon.com 09.2010
- Smug Alert/ Andrew Sullivan- The Atlantic 09.2010
- Polar bear uncommonly huggy in Nissan ad/15.09.2010
Some other clips on the K-files:
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen