Dienstag, 19. Mai 2009

Koda & Nuka - Kavec's Offspring...

Ich weiß, ich weiß, alle warten irgendwie auf Neuigkeiten von Wilbär und Ewa in Orsa oder über Knut in Bärlin, doch ich hänge noch immer an Koda und Nuka, den beiden Söhnen von Kavec, die in Pittsburgh leben. Hier ein paar Fotos aus frühen Kindertagen in Denver, eins im Wasser mit Mama Voda, der langjährigen Lebensgefährtin von Kavec...-I know, I know, everybody is waiting for news from Wilbär and Ewa in Orsa or Knut in Bearlin, but I still stick with Koda and Nuka, the offspring of Kavec, living in Pittsburgh...Here some early pics from Denver, one in the water with Mom Voda, the longtime companion of Kavec ...

Aber mittlerweile sind die beiden schon groß und seit Februar 2009 gibt es weiblichen Zuwachs im Zoo, 2 Schwestern aus Toledo, die zwar 2 Jahre jünger, aber auch an einem 25.November geboren sind. Auf die Geburtstagstorte darf man gespannt sein... Koda & Nuka
But meanwhile these little ones have grown and got company, this year in February Pittsburgh Zoo welcomed Anana and Aurora from Toledo, 2 sisters, born as Koda and Nuka on November 25, just 2 years later in 2006. Already looking forward to that birthday cake this year....
Aurora & Anana
Besuch für die beiden gab es schon einmal, im November 2007, der war jedoch vollkommen unerwartet, nicht nur für die beiden Brüder...

A visit of another kind and completely unexpected, not only for the 2 brothers came in November 2007...


Related stories & photo credits:
- Album of Koda & Nuka with Mom Voda as cubs in Denver
- find more photos of Koda & Nuka on patty926's photostream (here/6)
- Article about Anana&Aurora arriving in Pittsburgh
here & here
- See photos of Anana&Aurora as cubs in Toledo with Mom Crystal
here
- Unexpected visitor in November 2009-
article & video

1 Kommentar:

Betsy hat gesagt…

wonderful, wonderful!!